Digitaal collecteren2021-03-19T10:55:14+01:00
HomeHelp meeDigitaal collecteren

Digitaal collecteren

Wil jij ons helpen in de strijd tegen MS, maar zie je het dit jaar niet zitten om huis-aan-huis te collecteren? Collecteer dan digitaal. Maak jouw eigen digitale collectebus aan, laat weten waarom jij collecteert en deel vervolgens deze online collectebus via social media. Spoor jouw vrienden, familie en kennissen aan om in jouw digitale collectebus te collecteren. Samen staan we sterk tegen MS!

Maak een digitale collectebus aan

Veelgestelde vragen digitale collectebus

Hoe maak ik een digitale collectebus aan?2021-06-07T11:21:50+02:00

Via deze link kan je een digitale collectebus aanmaken.

Of via onze website.

    1. Kies bovenaan in het menu voor Help Mee.
    2. Klik op die pagina op ‘Maak digitale bus’.

Afhankelijk van je eigen voorkeur kan je je aanmelden door in te loggen via Facebook of door je e-mailadres in te vullen en een wachtwoord aan te maken. Op de volgende pagina upload je een foto en schrijf je een persoonlijk stukje over jouw motivatie om digitaal te collecteren.

Wanneer je dit hebt gedaan klik je op Mijn collectebus aanmaken. Je collectebus is nu aangemaakt en is klaar om gedeeld te worden! Dit kan via verschillende kanalen zoals Facebook en WhatsApp. Op de website van het Nationaal MS Fonds zijn ook alle digitale collectebussen zichtbaar.

Je kan daarna op ieder moment inloggen om te zien hoeveel je al hebt opgehaald via https://digicollect.nationaalmsfonds.nl/ en rechtsboven in te klikken op Inloggen.

Ik wil de gevers graag persoonlijk bedanken. Hoe weet ik wie er heeft gedoneerd?2021-06-07T11:25:18+02:00

Zodra je een donatie ontvangt krijg je hiervan een melding in je e-mail. Als de gever een naam heeft achtergelaten dan kan je deze persoon persoonlijk bedanken voor de donatie. Sommige gevers blijven echter liever anoniem. De namen van de gevers worden nooit weergegeven op de site.

Ik wil mijn profielfoto, naam of motivatie wijzigen. Hoe doe ik dat?2021-06-07T11:26:01+02:00

Dit kan je doen door in te loggen in je digitale collectebus en daarna rechts bovenin te klikken op je profielfoto. Kies dan voor Profiel wijzigen.

Ik wil geen e-mail notificaties ontvangen bij een nieuwe donatie. Hoe stel ik dit in?2021-06-07T11:26:33+02:00

Dit kan je aanpassen door in te loggen in je digitale collectebus en daarna rechts bovenin te klikken op je profielfoto. Kies dan voor Profiel wijzigen en vink het vakje Ik wil e-mailnotificaties ontvangen uit.

Mag ik de bus alleen delen tijdens de collecteweek?2021-06-07T11:27:02+02:00

Onze deur tot deur collecteweek is van 28 juni t/m 3 juli. Maar collecteren met je digitale collectebus kan het hele jaar door!

Waarom staat het bedrag dat ik vorig jaar heb opgehaald nog in mijn collectebus? Wordt de collectebus wel ‘geleegd’ ?2021-06-07T11:28:04+02:00

In je digitale collectebus zie je het bedrag dat je in totaal hebt opgehaald met de digitale collecte. Dit jaar zijn de bussen geleegd in de week van 17 mei. Vanaf volgend jaar (2022) zetten we alle collectebussen ieder jaar op 1 januari op 0. Je donaties staan altijd direct op onze rekening en tellen mee als collecte-opbrengst voor het betreffende jaar. Wil je je collectebus tussentijds weer op 0 zetten? We doen het graag voor je. Stuur een e-mail met je verzoek naar [email protected].

Ik wil mijn collectebus op 0 zetten hoe doe ik dat?2021-06-07T11:29:23+02:00

In de week van 17 mei 2021 hebben wij alle digitale collectebussen op 0 gezet. Vanaf volgend jaar doen wij dit voortaan op 1 januari. Wil je de bus tussentijds op 0 terugzetten? We doen het graag voor je. Stuur en e-mail met je verzoek naar [email protected].

Een gever heeft aangegeven te willen bijdragen aan de € 0,40 transactiekosten. Dit zie ik niet terug in mijn collectebus.2021-06-07T11:30:09+02:00

Dat klopt. Wanneer een gever aangeeft € 0,40 bij te willen dragen aan de transactiekosten dan zie je dit niet in de collectebus terug als opbrengst.

Welk bankrekeningnummer zien de gevers bij het maken van een donatie?2021-06-07T11:30:36+02:00

De digitale collectebussen zijn gebouwd op het platform van Kentaa. De betaling gaat via Kentaa – STG. Nationaal MS Fonds 2 by Buckaroo. Het rekeningnummer dat hierbij hoort is NL56DEUT0265186420. De donaties staan direct op de rekening van het Nationaal MS Fonds.

Wat is het verschil met mobiel collecteren?2021-06-07T11:31:32+02:00

De digitale collectebus kan het hele jaar door aangemaakt en gedeeld worden. Je digitale collectebus kan je zelf beheren en aanpassen. Mobiel collecteren kan een veel kortere periode (ongeveer 4 weken rondom de collecte). Alle collectanten in ons systeem ontvangen voor de collecteweek van ons een link via de mail of SMS naar hun persoonlijke pagina van waaruit ze kunnen collecteren. Wil je ook mobiel collecteren? Meld je dan aan als collectant vanaf de bank: https://nationaalmsfonds.nl/ms-collecte/aanmelden/

Ik wil graag een actie opzetten om geld in te zamelen voor Het Nationaal MS Fonds. Kan ik hiervoor de digitale collectebus gebruiken?2021-06-07T11:32:24+02:00

Dat kan zeker. Als je bijvoorbeeld voor je verjaardag geld voor het Nationaal MS Fonds wilt ophalen: gebruik dan vooral je digitale collectebus. We hebben ook een speciale actiepagina die je kan helpen bij je actie: https://www.sterktegenms.nl/projecten/actie-starten

Ga naar de bovenkant